Programok, események éjjel-nappal a Balaton körül
Megmutatjuk, mikor és hova érdemes menned!Ugorjunk fejest a balatoni programokba!

A balatoni programfüzet

Mesél az erdő és a természet a Balatonnál

Ha már meguntunk a napozást, megmásztunk már számtalan kilátót, de még mindig kalandokra vágyunk akkor irány az erdő. Mutatunk öt mesés erdőt, mely csak arra vár, hogy felfedezzük.

Ha erdőről beszélünk semmiképp se hagyjunk ki egy igazán elvarázsolt kis helyet a Balatonnál. A Folly-arborétum különleges cédrusok, ciprusok és egyéb faritkaságok otthona. A több, mint öt hektáron elterülő faritkaság-gyűjteményének otthont adó park fenntartása és gondozása több generáció elkötelezett munkájának és kitartásának a gyümölcse, amely még mai napig is fenn áll. Az itt található élőfa-gyűjtemény látványa, a magával ragadó panoráma, és a helyi borok biztosítják mindazt a nyugalmat, amelyre az ember igazán vágyik a hétköznapi rohanás után. Mintha egy elvarázsolt erdőben lennénk, ahol magunkba szívhatjuk a friss fenyő, virágok illatát miközben madarak csicsergését hallgatjuk távol a zajos világtól.

Folly Arborétum fotó: balaton.info

Keszthelyen járva mindenképp ejtsük útba egyik nap a Büdöskúti-erdőt. A Vonyarcvashegy és Balatongyörök felől is megközelíthető Büdöskút pihenőhelytől szerencsére több irányban indulhatunk az erdőben. Akár a csendes Vállus irányába is átvághatunk a félhomályos turistautakon, de egy hűsítő forrástúrát is beiktathatunk a sűrű erdő közepette. Több kilátót is találunk ezen a részen, Bél Mátyás, Batsányi, Berzsenyi, Padkűi - kilátó mind mind felfedezésre várnak.

Úton a kilátóhoz fotó: balaton.info

A Koloska-völgyi Kirándulóerdő Balatonfüred természetvédelmi területén található, ami egyszerre nyújt pihenési és túrázási lehetőséget. Az itt található Koloska-forrás előtt egy kis tavacskát is találunk, ám ez aszályos időkben sajnos kiszáradhat. A város fölött magasodó fennsíkokat jellegzetes egyedi szubmediterrán karszterdő borítja. Az itt található mészkőhegyekbe vájt völgyekben kis patakok csörgedeznek és futnak a Balatonba. A vadasparkot sem érdemes kihagyni, ha erre jársz.

Vadaspark bejárat fotó: orszagalbum.hu/JuhaszJ

A Töreki Tavak mellett csodálatos kis erdei tanösvényt találunk. Az ember nem is gondolná, hogy Siófok környékén a zajos város mellett nyugalmat is találunk néhány órára. A csörgedező patak és az énekesmadarak erdei zenéjét csupán néhány hulló falevél zavarhatja meg.

A Badacsony hegyen és környékén található bazaltorgona tanösvény remek alkalom arra, hogy felfedezzük a Balaton-felvidék zöld terüléből egy szegletet.

Badacsonyról a kilátás, szemben a Szent György-hegy fotó: orszagalbum.hu/David86

Nemcsak csodás geológiai élményben lesz része annak, aki ide ellátogat, hogy felfedezze a bazaltorgona képződményeket, hanem elmerülhet a tiszta, nyugodt természetben. Ha nem fáradtál el ettől a túrától, sebaj, hiszen a környék zöldterületei rengeteg programot rejtenek még.

Merre kezded a felfedezést?